​foodora startar inhousebyrå - foodora Creatives

​foodora startar inhousebyrå - foodora Creatives

Q-handelsbolaget foodora har under 2020 vuxit markant och strömmen av nya kunder ser inte ut att minska. Därför startar foodora en byrå inhouse vars syfte är vässa lokala partners digitala affär och varumärke, då behovet av att maximera digitalt är högt hos restauranger och butiker.

foodora creatives skräddarsyr lösningar för det valda företagets egna behov och grafiska profil. foodora erbjuder därmed en helhetslösning för varumärket genom en lätthanterlig plattform där bolaget själv kan redigera menyer samt se över beställningar och betalningsalternativ. foodoras system implementeras och blir en naturlig del av partnerns webbplats.

– foodora har haft och har ett väldigt högt tryck på restauranger och butiker som är mycket benägna att bli en del av foodoras snabba leveranser, och speciellt just nu när många företag har det tufft. Dock har vi sett ett stort behov av grafisk hjälp och även hjälp med marknadsföring och kommunikation, säger Philip Eide och fortsätter;

– Med vårt team, som består av skarpa marknadsförare, kommunikatörer samt människor med digital expertis inom försäljning, kan nu lokala bolag vässa sin digitala affär. Vi ger dem en digital kostym och ansikte som dagens och morgondagens kunder vill ha, avslutar Philip Eide, Marknadsdirektör foodora

foodora Creatives har startat och har redan över 100 kunder som vässat sin digitala närvaro och röst genom skräddarsydda grafiska profiler.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero Holding med säte i Berlin, Tyskland, och finns representerade i mer än 40 länder. Vi har idag över 4500 anslutna restauranger i Sverige som erbjuder utkörning och takeaway över hela landet. Hos oss arbetar närmare  2000 personer med bland annat försäljning, marknadsföring, ekonomi, kundtjänst, logistik samt teknik/produktutveckling.