foodora lanserar körskola för att öka sysselsättningen och erbjuda möjligheter till framtida karriärer

foodora, den ledande q-handelsplattformen för leveranser, tillkännager idag lanseringen av sin nya körskola, ett initiativ som syftar till att öka sysselsättningen och erbjuda framtida karriärmöjligheter.

foodoras körskola kommer att erbjuda utbildning och stöd till blivande bilbud genom att finansiera deras körkortsutbildning och erbjuda anställning vid avslutad utbildning. Genom detta strävar foodora inte bara efter att få fler människor in på arbetsmarknaden utan också att öppna dörrarna till en fortsatt karriär.

- Vi på foodora är stolta över att lansera vår egna körskola, ett initiativ som inte bara ger människor möjligheten att komma in på arbetsmarknaden utan också att investera i deras framtida karriärmöjligheter. Vi tror att tillgång till körkort kan vara avgörande för att öppna upp fler möjligheter för människor, och vi är glada över att kunna erbjuda denna möjlighet till våra blivande bilbud, säger Hans Skruvfors, vd foodora

Genom att erbjuda körkortsutbildning och anställning efter avslutad utbildning strävar q-handelsbolaget efter att ge människor möjligheten att ta kontroll över sin egen framtid och utveckla värdefulla färdigheter inom last mile. Dessutom kan körkortet vara en tillgång i en rad olika yrkesområden och öppna dörrar till fortsatt karriärutveckling.

- Att få ett körkort kan vara en avgörande faktor för många när det gäller att få tillgång till arbetsmarknaden och möjligheten till ekonomisk självständighet. Vi är övertygade om att detta initiativ kommer att ha en positiv inverkan på samhället och individer genom att öka sysselsättningen och erbjuda möjligheter till långsiktig karriärutveckling, säger Daniel Gustafsson Raba, operativ chef foodora

foodora ser fram emot att välkomna de första deltagarna till sin körskola och fortsätta sitt engagemang för att skapa förändring inom arbetsmarknaden och samhället i stort.

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se