foodora etablerar sig i Lerum – skapar nya arbetstillfällen och stärker lokala företag

Q-handelsbolaget foodora, Sveriges ledande leveranstjänster, meddelar att de nu expanderar sin verksamhet till Lerum. Från och med idag kan invånare i Lerum njuta av bekväm och snabb leverans av mat och varor direkt till dörren.

För att säkerställa en effektiv och snabb service har foodora anställt 10 personer i Lerum. Dessa anställningar bidrar inte bara till att förbättra leveranstjänsten utan också till att stärka den lokala arbetsmarknaden genom att skapa nya arbetstillfällen.

Vid lanseringen har bolaget redan anslutit cirka 10 lokala butiker och restauranger. Bland dessa finns välkända namn som ICA Kvantum, vilket innebär att kunder nu kan få dagligvaror och restaurangmat levererade hem med bara några klick.

- Vi är mycket glada över att kunna erbjuda våra tjänster till invånarna i Lerum. Vår expansion till Lerum är ett naturligt steg i vår strävan att göra det enklare och mer bekvämt för människor att få tillgång till de produkter och måltider de älskar, samtidigt som vi stödjer lokala företag och skapar nya jobbmöjligheter i området, säger Daniel Gustafsson Raba, Operativ Chef foodora.

foodora ser fram emot att samarbeta med fler lokala företag och fortsätta expandera sitt nätverk i Lerum för att erbjuda ännu fler valmöjligheter och bästa möjliga service till samhällets invånare.

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se