​foodora creatives växer - 30 stycken nya byråkunder sedan september

​foodora creatives växer - 30 stycken nya byråkunder sedan september

Q-handelsbolaget foodora har under 2020 vuxit markant och strömmen av nya kunder minskar inte. Därför startade foodora en inhouse-byrå för två månaders sedan, vars syfte är vässa lokala partners digitala affär och varumärke. Behovet av att maximera digitalt är högt hos restauranger och butiker runt om i hela Sverige.

Nu har foodora creatives vuxit med 30 nya byråkunder sedan september. När byrån startade för mindre än två månader sedan hade byrån redan 100 kunder. Fler kunder väntas innan årsskiftet, då byrån fortsätter växa i snabbt takt med anställda kreatörer och kundansvariga.

– Vi fortsätter se att foodora har väldigt hög inströmning av restauranger och butiker. Då många är mycket benägna att bli en del av foodoras snabba leveranser. Det är få som kan erbjuda mindre är 30 minuters hemleverans. Men det finns ett stort behov av grafisk hjälp och även hjälp med marknadsföring och kommunikation, som vi nu kan tillgodose säger Christofer Boatright, Head of foodora creatives.

- Vi är mycket nöjda med foodora creatives. Med deras hjälp har vi vässat vår digitala närvaro och fått en snygg helhetslösning, säger Cornelia Alexandersson, ägare Mahalo

foodora creatives skräddarsyr lösningar för det valda företagets egna behov och grafiska profil. foodora erbjuder därmed en helhetslösning för varumärket genom en lätthanterlig plattform där bolaget själv kan redigera menyer samt se över beställningar och betalningsalternativ.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin, Tyskland, och finns representerade i 39 länder, företagskoncernen består av mer än 27 000 anställda.

Vi har idag över 4500 anslutna restauranger och butiker som erbjuder genom oss utkörning och takeaway över hela landet. Hos oss arbetar närmare 2500 personer med bland annat försäljning, marknadsföring, ekonomi, kundtjänst, logistik samt teknik och produktutveckling.