​Delivery Hero förenar Onlinepizza, Hungrig,se och foodora till en tjänst

​Delivery Hero förenar Onlinepizza, Hungrig,se och foodora till en tjänst

Delivery Hero Sverige som äger och driver tjänsterna Onlinepizza, Hungrig.se och foodora samlar alla tre tjänsterna i en tjänst och ett varumärke. Från och med nu integreras Hungrig.se och Onlinepizza med foodora. Nya foodora kommer att bli starkare än alla tre varumärken separat genom enad logistik, teknik, personal och utveckling på ett ställe.

Delivery Hero gör en offensiv satsning i Sverige genom att samla alla resurser i ett gemensamt varumärke. Genom enad logistik, teknik, personal och utveckling på ett ställe kommer nya foodora ännu bättre kunna leva upp till kundernas och restaurangernas förväntningar.

Det nya foodora har närmare 4 000 anslutna restauranger i över 270 orter. Verksamheten drivs från huvudkontoret i Stockholm och med lokal representation i flera städer runt om i landet. Sammanslagningen är en del av en offensiv satsning på foodora och bolaget räknar med att expandera och anställa ytterligare medarbetare under 2020.

Tre starka varumärken blir ett superstarkt

– Vi har tre starka varumärken som presterat bra på marknaden. Men att driva flera varumärken är kostsamt. Nu samlar vi all erfarenhet och kraft i ett gemensamt varumärke. Nya foodora kommer att bli starkare än alla tre varumärken separat, säger Samir Bachkami, vd för Delivery Hero Sverige.

All trafik till Onlinepizza och Hungrig.se styrs nu om till foodora.

– För oss är snabbhet, service och kvaliteten på tjänsten viktigare än att ha tre olika varumärken. Med nya foodora kommer vi att kunna fokusera mer på våra restauranger och kunder, säger Samir Bachkami.En av foodoras partners är McDonald’s.

– McDelivery är mycket uppskattat av våra gäster runt om i Sverige. Med den här förändringen blir det ännu tydligare och enklare för gästerna att beställa vilket känns roligt och spännande, säger Rickard Berthold på McDonald´s.

– Vi har jobbat med både foodora och Onlinepizza. Att det blir ett varumärke blir enklare för både oss och våra kunder och vi ser fram emot ett starkare erbjudande framöver, säger Ali Altun, ägare av Titanic Pizzeria i Göteborg.

För mer information:
Fredrik Pallin, presskontakt