Degerfors IF ingår historiskt avtal med foodora

Degerfors IF ingår historiskt avtal med foodora

Den anrika fotbollsföreningen blir den första fotbollsklubben som undertecknar ett exklusivt avtal med foodora Business för leveranser av mat efter sina bortamatcher för herr- och damfotboll. Det innovativa samarbetet är det första avtalet av sitt slag inom den svenska fotbollsscenen.

Genom denna partnerskap kommer Degerfors IFs spelare, personal och ledning få tillgång till en smidig och bekväm lösning för mat efter matcherna, oavsett var de befinner sig i landet.

- Vår prioritet är alltid att ge våra spelare de bästa förutsättningarna för att prestera på planen, och genom detta avtal kan vi säkerställa att de får tillräckligt med näring och återhämtning efter våra bortamatcher, säger Patrik Werner, sportchef Degerfors IF

foodora, som är en ledande inom snabba leveranser i Sverige, ser fram emot att stödja Degerfors IF genom att erbjuda en mångfald av restaurangalternativ och bekväm leverans till laget efter deras matcher runt om i landet.

- Vi är stolta över att vara den exklusiva matleveranspartnern för Degerfors IF. Genom detta partnerskap hoppas vi kunna göra en verklig skillnad för laget genom att tillhandahålla mat direkt till deras omklädningsrum, vilket gör återhämtningen efter varje match både enklare och mer angenäm, säger Hans Skruvfors, vd foodora

Detta samarbete representerar inte bara en spännande utveckling för Degerfors IF, utan det markerar också en ny era för hur idrott och leveransindustrin kan samverka för att stödja varandra och främja idrottarnas välmående.

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se