Coop ansluter sig till foodora – Coop Gotland är först ut

Coop ansluter sig till foodora – Coop Gotland är först ut

Coop Gotland tar steget in i framtidens dagligvaruhandel genom att ansluta sig till foodoras växande nätverk på ön. Detta banbrytande samarbete gör det möjligt för Gotlands invånare att enkelt och bekvämt få tillgång till Coops breda sortiment av livsmedel och hushållsprodukter via foodoras handelsplattform.

foodora, som idag har över 150 dagligvarubutiker i sitt nätverk, inklusive foodora market, ICA och Hemköp, från norr till söder, fortsätter att expandera sitt erbjudande med fler alternativ för kunder över hela Sverige. Genom att välkomna Coop Gotland som sin senaste partner, förstärker foodora sin position som den ledande aktören inom snabb leverans av dagligvaror.

- Vi är mycket glada över att välkomna Coop Gotland till foodora-familjen. Detta partnerskap innebär att vi kan erbjuda ännu fler kunder bekvämligheten att få sina favoritprodukter från Coop levererade direkt till dörren. Vi ser fram emot att fortsätta vår expansion och samarbeta med fler Coop-butiker i framtiden, säger Sofia Gunnmo, q-handelschef foodora.

Coop Gotland, som alltid har varit kända för sitt engagemang för kvalitet och hållbarhet, ser fram emot att erbjuda sina kunder en ny nivå av service. Genom samarbetet med foodora kommer kunderna att kunna beställa sina varor online och få dem levererade på ett snabbt och effektivt sätt, något som är särskilt värdefullt för dem med en hektisk vardag.

- Vi är stolta över att vara de första inom Coop att ansluta oss till foodora. Detta är ett steg för oss i vår strävan att möta våra kunders behov och förbättra deras matupplevelse. Vi ser fram emot att erbjuda våra produkter till ännu fler kunder genom detta samarbete, säger Frida Ganshed, vd Coop Gotland.

Samarbetet mellan Coop Gotland och foodora är ett viktigt steg i utvecklingen av framtidens dagligvaruhandel i Sverige, där bekvämlighet och tillgänglighet står i centrum. Tillsammans strävar Coop och foodora efter att skapa en smidigare shoppingupplevelse för alla sina kunder.

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se