Burger King växer via foodora: Över 220 procent ökning i beställningar

Burger King växer via foodora: Över 220 procent ökning i beställningar

Restaurangkedjan har upplevt en imponerande tillväxt genom sitt samarbete med foodora. Beställningarna har ökat med över 220 procent under det senaste året, vilket tydligt visar på svenskarnas stora intresse för Burger Kings utbud.

Den mest populära produkten är Chicken Royale, som har visat sig vara en storfavorit bland kunderna. Med sin kombination av panerad kycklingfilé, färsk sallad och majonnäs har Chicken Royale blivit ett självklart val för många svenskar som beställer via foodora.

- Vi är oerhört glada över den respons vi har fått från våra kunder. Denna tillväxt är ett bevis på vårt teams hårda arbete och vårt engagemang för att leverera utsökt mat direkt till dörren. Vi ser fram emot att fortsätta expandera och erbjuda fler svenskar möjligheten att njuta av våra hamburgare, säger Jeffrey Jackett och fortsätter;

- foodora Sverige har varit en viktig partner i denna framgång. Bolagets effektiva leveranssystem och stora kundbas har möjliggjort för Burger King att nå ut till fler människor än någonsin tidigare. Samarbetet med foodora har varit avgörande för vår tillväxt. Deras plattform har gett oss möjlighet att snabbt och effektivt nå ut till nya kunder, avslutar Jeffrey Jackett skandinavisk marknadschef, Burger King

Burger King strävar efter att ständigt förbättra och utöka sitt erbjudande. Under juni månad kommer de exempelvis att introducera nya Whopper som har ett helt nytt recept.

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se