13 Coop-butiker ansluter sig till foodora – Nu tillgängliga för hemleverans i Helsingborg, Lund, Malmö, Trelleborg, Ystad och Kristianstad

Coop tar ytterligare ett kliv för att möta kundernas behov av bekvämlighet och snabbhet genom att ansluta 13 butiker till foodoras handelsplattform. Från och med 3 oktober kan kunder i Helsingborg, Lund, Malmö, Trelleborg, Ystad och Kristianstad enkelt få sina dagligvaror levererade direkt till dörren via foodora anställda bud.

Det nya samarbetet innebär att Coops breda sortiment av färskvaror, mejeriprodukter, frukt och grönt, samt basvaror och andra dagligvaror nu finns tillgängliga för hemleverans inom en timme. Detta är en del av Coops pågående satsning på att skapa ett ännu mer flexibelt och tillgängligt utbud för sina kunder, oavsett om de handlar fysiskt i butik eller online.

– Vi ser en stor efterfrågan på snabb och smidig hemleverans, och vårt samarbete med Foodora gör att vi kan möta kundernas behov på ett ännu bättre sätt. Genom att erbjuda vårt breda sortiment för leverans via Foodora vill vi underlätta vardagen för fler hushåll i Skåne, säger Tobias Ljungström, chef Online & B2B Coop Syd.

Tjänsten blir tillgänglig i följande städer:

• Helsingborg: 2 butiker
  • Lund: 1 butik
  • Malmö: 7 butiker
  • Trelleborg: 1 butik
  • Ystad: 1 butik
  • Kristianstad: 1 butik

Genom att integrera Coop-butiker i foodoras plattform får kunderna tillgång till ett snabbt och effektivt sätt att handla mat online. Samarbetet kommer också att bidra till Coops vision om att minska matsvinn, genom att optimera lagersaldon och nå ut till fler kunder med kortare ledtider.

– Vi är glada över att välkomna Coop till foodora och ser fram emot att ge fler kunder tillgång till högkvalitativa matvaror med snabb leverans. Tillsammans kan vi skapa en ännu smidigare kundupplevelse, säger Sofia Gunnmo, q-handelschef foodora

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se