Lohmanders tre såsnyheter Dill & Citron, Hollandaise Chili och Mango & Ingefära.

Lohmanders utökar såssortimentet

Lohmanders har med sina populära bearnaisesåser länge förknippats med kött. Men nu vill såsmärket bredda sitt sortiment och lanserar därför tre nya såser, vars smakkombinationer gör sig extra bra till fisk och skaldjur; Dill & Citron, Hollandaise Chili och Mango & Ingefära.

Hur kommer det sig att ni har valt att ta fram dessa såser?

– Lohmanders har för många varit ett självklart val till rött kött tack vare våra omtyckta bearnaisesåser och nu kände vi att det var dags för oss att bli ett lika självklart val till fisk och skaldjur, därför tog vi fram dessa såser. En viktig del i vårt arbete är att inspirera våra konsumenter till att äta mer fisk, vitt kött och vegetariskt och vi hoppas att med våra tre såsnyheter kunna hjälpa konsumenten med det. En god sås kan på ett enkelt sätt lyfta vilken måltid som helst, säger Martina Byström, Brand Manager för Lohmanders.

Lohmanders såssortiment består idag av totalt 10 smaker. Produkterna tillverkas i Foodmarks fabrik i Albyberg, söder om Stockholm.

Från och med vecka 36 kan konsumenter hitta de nya såserna Dill & Citron, Hollandaise Chili och Mango & Ingefära hos ICA, Axfood och Coop.

Såserna finns i förpackningar om 230 ml.