Välkommen att recensera "Flotten" av Kent Andersson på Folkteatern

Välkommen att recensera "Flotten" av Kent Andersson på Folkteatern

Välkommen att recensera premiären av Flotten av Kent Andersson den 22 augusti kl 19.30.

Flotten är berättelsen om en liten grupp människor och om ett helt samhälle. Vart är de på väg? Förvirring råder. Styrbord eller babord? Framåt eller bakåt? Vad är det som driver dem? Någon jagar pengar och framgång, någon blir ett lätt byte i jakten. Kommer de någonsin nå fram till utopin och Lycksalighetens ö?

Kent Anderssons samhällsskildrande pjäs Flotten är den första delen av vad som kom att bli en succéartad trilogi tillsammans med Hemmet (som skrevs tillsammans med Bengt Bratt) och Sandlådan.

När föreställningen nu sätts upp på Folkteatern görs den i regi av Kim Lantz, som förra året satte upp föreställningen Sandlådan. Kim har sedan 1981 återkommande regisserat amatörteaterföreställningar på Folkteatern, bland annat Timmarna med Rita, Breaking the Waves, Kliniken och Utflykten. Kim har även under många år varit verksam som skådespelare som en del av Folkteaterns fasta ensemble. När han nu kommer tillbaka till Folkteatern som regissör gör han det tillsammans med sex amatörskådespelare med varierande bakgrund.

Flotten har premiär på Folkteatern, Lilla scenen den 22 augusti kl 19.30 och spelas sedan nio gånger fram till och med den 27 september.

Boka recensionsbiljett genom att kontakta Karolina Lindblad, pressansvarig på Folkteatern, karolina.lindblad@folkteatern.se eller 0735-249720.

Flotten
Av Kent Andersson

Regissör: Kim Lantz
Regiassistent/sufflör: Cecilia Andersson