Majas alfabetssånger till Iggesund

Den 16 april är en dag att ringa in i kalendern för alla barnfamiljer. Då sänds moderna barnviseklassikern Majas alfabetssånger live på bio i Folkets Hus och Parkers digitala biografkedja på 42 orter över hela Sverige. En av biograferna som direktsänder är Iggesunds Folkets Hus.

Efter succén med Malena Ernmans direktsända sing-along-operakväll 2010 är Stockholms Konserthus och Kungliga Filharmonikerna tillbaka igen, denna gång med en sing-along för hela familjen.
– Att vara med när en hel publik av lyckliga barn sjunger med i de moderna barnviseklassikerna Majas Alfabetssånger är en upplevelse i sig. Alla barn kan dem - fråga vilken 6-åring som helst om visan Jordgubbe, säger Rickard Gramfors, projektledare för Digitala Hus.

Det är Kerstin Andebys tonsättningar av barnbokskonstnären Lena Andersons verser ur Majas alfabet som med Kungliga Filharmonikerna och elever från Adolf Fredriks Musikklasser blivit en riktig favorit bland familjeproduktionerna, ofta spelad i Konserthuset och även inspelad på en omtyckt cd.

Var med när Majas somriga alfabetssånger får publiken att sjunga med - live från Stockholms Konserthus lördagen den 16 april kl 14.00.

Majas alfabetssånger direktsänds på bio i: Bengtsfors, Boden, Boxholm, Danderyd, Edsbyn, Eksjö, Fagersta, Filipstad, Gislaved, Göteborg, Hagfors, Haparanda, Heby, Helsingborg, Iggesund, Karlskoga, Kumla, Lammhult, Lidköping, Lund, Lycksele, Lysekil, Malmö, Märsta, Norrköping, Nynäshamn, Oskarshamn, Simrishamn, Skene, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Spånga, Stockholm, Svalöv, Tomelilla, Torslanda, Trelleborg, Varberg, Vänersborg, Västerås, Åmål, Älmhult

Föreställningen genomförs i samarbete mellan Folkets Hus och Parker, Stockholms Konserthus och SEB.

Pressbilder: http://www.fhp.nu/Hem/Press/Pressbilder/Majas-alfabetssanger/

Läs mer på: www.fhp.nu

www.sagabiografen.com/

För mer information kontakta:
Rickard Gramfors, projektledare Digitala Hus
rickard.gramfors@fhp.nu

Mathias Bohman, kommunikationschef Folkets Hus och Parker
mathias.bohman@fhp.nu

Folkets Hus och Parker
Folkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 33 miljoner besökare per år. Medlemmarna i FHP ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang. Mer information på www.fhp.nu

Digitala Hus är FHPs digitala biokedja. Genom visning via en kraftfull digital bioprojektor kan biografer i hela landet få tillgång till ett aktuellt och brett film-, kultur- och nöjesutbud i mycket god kvalitet.

• sing-a-long
  • majas alfabetssånger