Loa Falkman live på 60-tal biografer

Förra årets direktsände Operan Askungen med Malena Ernman till Folkets Hus och Parkers digitala biokedja. I år satsar Operan på tre direktsändningar. Först ut är Läderlappen med hovsångaren Loa Falkman.
– Direktsändningar har vi gjort tidigare på teve, men det här blir enormt mycket starkare, säger han.

Söndagen 11 april direktsänds operetten Läderlappen till ett 60-tal digitala biografer. Det innebär att publiken i hela landet njuta av Strauss förföriska och vitala musik, samtidigt som publiken på Operan. I rollerna ser vi bland andra Carl Johan ”Loa” Falkman, Marianne Hellgren Staykov, Helge Skoog och Jan Malmsjö.

Musik: Johann Strauss d y
Regi: Ann-Margret Pettersson

I rollerna:
FALKE Karl-Magnus Fredriksson
ALFRED Jonas Degerfeldt
ADELE Marianne Hellgren Staykov
ROSALINDA Emma Vetter
VON EISENSTEIN Carl Johan ”Loa” Falkman
DOKTOR BLIND Ulrik Qvale
FRANK Marcus Jupither
IDA Mathilda Ahnell
ORLOFSKY Jan Malmsjö
FROSCH Helge Skoog

Presscitat Läderlappen:
”roligt”… ”vackert”  Dagens Nyheter
 ”Innovativt och interaktivt” Upsala Nya Tidning
 ”Klackarna i taket på Operan” Sydsvenska Dagbladet

Här kan du uppleva Läderlappen på en bio nära dig: Anderslöv, Bengtsfors, Boden, Boxholm, Bräcke, Båstad, Emmaboda, Falun, Filipstad, Gnesta, Gusum, Göteborg (Roy), Hagfors, Hallunda, Heby, Höör, Iggesund, Kallhäll, Karlskoga, Katrineholm, Kumla, Kungsbacka, Köping, Lammhult, Lilla Edet, Lund (Kino), Lysekil, Malmö (Spegeln), Mörrum, Norrköping (Lilla Teatern), Nynäshamn, Oskarshamn, Piteå, Sigtuna, Skelleftehamn, Skoghall, Skurup, Skärhamn, Smedjebacken, Stenungsund, Strängnäs, Svalöv, Sälen, Söderhamn, Söråker, Tomelilla, Torslanda, Trollhättan, Tumba, Ulricehamn, Vansbro, Varberg, Visby, Västerås (Elektra), Ystad, Åseda, Älmhult.

Mer info: www.fhp.nu/operan

Pressbilder: www.fhp.nu/pressbilder

Mer information:
Kommunikationschef, Folkets Hus och Parker

Torbjörn Eriksson
Press- och informationschef

• hd-teknik
  • satellit
  • läderlappen
  • biograf
  • operan
  • loa falkman