Emma Schöön, kommunikatör på FOJAB arkitekter.

Ny kommunikatör hos FOJAB arkitekter

FOJAB arkitekter anställer Emma Schöön som kommunikatör. Emma har tidigare arbetat som marknadsansvarig och har en bred bakgrund inom kommunikation och PR.

– Vi är väldigt glada att kunna rekrytera Emma, som med sin bakgrund och kompetens kommer att kunna utveckla FOJABs externa och interna kommunikation, säger Daniel Nord, VD på FOJAB arkitekter.

Emma kommer närmast från reseföretaget Sembo (Stena Line Travel Group) där hon var marknadsansvarig. Hon har även arbetat som kommunikationskonsult och projektledare på Grayling i Stockholm och Malmö, och har en gedigen erfarenhet från både strategisk och operativ kommunikation inom olika branscher.

– Det ska bli fantastisk roligt att driva kommunikationsarbetet och vara med och bygga vidare på ett redan starkt varumärke. FOJAB arkitekter är involverade i en mängd spännande uppdrag och här finns goda förutsättningar att utveckla kommunikationen, säger Emma Schöön.

Emma Schöön tillträdde sin tjänst den 20 mars 2017.