Välkommen till  invigning av Boendestödet!

Välkommen till invigning av Boendestödet!

Från och med den 13 maj 2013 kommer Skyddsvärnet ha ett Boendestöd  i Råcksta, strax utanför Vällingby i västra Stockholm. Verksamheten kommer att förstärka Skyddsvärnets Vårdkedja, som är det verktyg  organisationen har för att möjliggöra för Skyddsvärnets klienter att leva ett fungerande liv genom Hjälp till självhjälp. Samarbetet mellan enheterna inom Vårdkedjan ger klienterna tillgång till en större bredd av stöd insatser.

Vi bjuder nu in media, uppdragsgivare och kommande uppdragsgivare till visning av verksamheten samt föreläsning.

Läs inbjudan här.

Vid invigningen föreläser Skyddsvärnets psykolog David Tham om:

Att bemöta aggressiva klienter i tjänsten

Att möta människor i olika situationer tillhör vardagen för personer verksamma i människovårdande yrken. Aggressivitet kan vara svårt att handskas med inom ramen för ett professionellt samtal. Föreläsningen, som är inom ramen för Skyddsvärnets utbildningar,  syftar till att ge ökad förståelse och praktiska verktyg för att förebygga konfliktupptrappning och för att hantera situationer när de väl har uppstått.

Fakta Boendestödet
Verksamheten tar emot kvinnor och män från 18 år med en psykosocial problematik och/eller erfarenhet av missbruk och kriminalitet. Verksamheten tar även emot klienter med pågående eller avslutad behandling.

Bilden visar utsikten från Boendestödet.

Presskontakt:
Eva Bernerskog, kommunikationsansvarig