Sociala företag bjuder in till Sensommarmarknad 12 september

Sociala företag bjuder in till Sensommarmarknad 12 september

11 september 2013

Välkommen till  Sensommarmarknad torsdag 12 september kl. 12.00-16.00 i Solna.
Läs inbjudan här.

Skyddsvärnet bjuder in till  marknad i samarbete med arbetskooperativet Glöden. Glödens café har fika till försäljning och serverar lunch mellan kl. 12.00 - 13.00.

Försäljning av bland annat:

• Hemvävda trasmattor och handsydda tygpåsar, grytlappar, köksförkläden, virkade mobilväskor med mera.
  • ReDo-tillverkade bord och stolar
  • ReDo-tillverkade drivbänkar och blomsterlådor
  • Egenodlade ekologiska grönsaker
  • Torkade örter och örttéer
  • Hemkokt rabarber- och flädersaft

Fakta:
Vi på Skyddsvärnet vill skapa arbete till personer som står utanför arbetsmarknaden. Skyddsvärnets sociala företag finns inom flera olika branscher. I de sociala företagen tillvaratar och utvecklar vi människors förmåga för en ökad samhällsvinst. Det innebär bland annat att medarbetarna är delaktiga i verksamhetens utveckling och att det finns stöd för de personer som arbetar i verksamheten.

Arbetet bygger på tilltro till människors egen förmåga och vilja att ta ansvar, som är den bärande principen i Skyddsvärnets Hjälp till självhjälp. Verksamheterna utvecklas och bedrivs utifrån varje individs behov. De sociala företagen har under året hjälpt flera deltagare att närma sig den ordinarie arbetsmarknaden.

Så hittar du till marknaden:

• Bil till Pipers väg i Bergshamra.

• T-bana till Bergshamra, följ Björnstigen mot Kungshamra, en promenad på cirka tio minuter. Lokalen är belägen i en gul byggnad bakom OK- macken, Kungshamravägen 3.

• Buss 509 eller 540 till Bergshamra gård.

Kontakt:
Enhetschef Lena Ludwigs