Skyddsvärnet tecknar avtal med Södertälje, Nykvarn, Huddinge och Salem

Skyddsvärnet tecknar avtal med Södertälje, Nykvarn, Huddinge och Salem

Skyddsvärnets Familjevård och Råcksta boende med behandlingsinsatser har tecknat ramavtal gällande stödboende med kommunerna i Södertälje, Nykvarn, Salem och Huddinge. Avtalet omfattar även psykologsamtal, öppenvård och träningslägenheter.

Fredrik Gunnarsson, verksamhetschef för Skyddsvärnets vårdkedja säger i en kommentar att Skyddsvärnet ser fram emot att starta upp ett nytt samarbete.

-Skyddsvärnet har de senaste åren bedrivit ett medvetet utvecklingsarbete mot mer sammanhållna insatser. Vi är väldigt stolta över att idag kunna erbjuda en vårdkedja som gör det möjligt för oss att skräddarsy stödet utifrån klientens skiftande behov istället för att, som brukligt är, att klienten hoppar mellan olika insatser. Därför tycker vi att det är särskilt roligt med den här typen av upphandling där vårdkedjans bredd och flexibilitet kommer ”till sin rätt".

I Skyddsvärnets vårdkedja finns en bredd och dynamik som möjliggör att vi kan skräddarsy lösningar utifrån individens behov. Vår målsättning är att individen ska få kunskaper att hjälpa sig själv för att på så vis vara bättre rustad inför livet i framtiden.

Kontakt:
Fredrik Gunnarsson, verksamhetschef Vårdkedjan, tfn 08-729 17 39