Seminarium om Droger på nätet den 17 februari

För mer information kontakta Eva Bernerskog, pressansvarig, tfn 076-77 66 510 eller e-post eva.bernerskog@skyddsvarnet.se

Välkommen till Skyddsvärnets och NBV:s seminarium

Droger på nätet
Torsdag 17 februari 2011 kl.13-16

PROGRAM

13.00 Inledning
Gunnar Engström, ordförande i Föreningen
Skyddsvärnet i Stockholm och Gunilla Falk, NBV.

13.10 Filmvisning ”Dödsdroger på Internet

13.30 Droger på nätet, Cecilia Fant, Kriminalinspektör på Rikskriminalpolisen, berättar om tillgängligheten av droger på nätet14.15 Kaffe

14.45 Nätdrogernas väg in i Sverige, Jonas Karlsson, sakkunnig, Tullverket

15.30 Ungdomars utsatthet, Samuel Arvidsson, polis på Ungdomsroteln,Länskriminalpolisen

16.00 Avslutning

OBS. Begränsat antal platser.Om du ej får plats meddelas du.

Plats: Bio Rio , Hornstulls Strand 3 • Stockholm. T-bana Hornstull

Kostnad: gratis

Anmälan: gunilla.falk@nbv.se senast 14 februari till e-post:

Bekräftelse: skickas inte ut, men om Du inte får plats kommer Du att informeras.

Föreningen Skyddsvärnet i Stockholm är en ideell organisation (startade 1910) som bedriver olika former av socialt utvecklingsarbete för klienter, med syfte att medverka till en human kriminalvård och socialtjänst som minskar risken för återfall. Syftet med föreningens verksamheter är att förebygga brott och social utslagning samt att verka opnionsbildande.