Rickard Loblom, enhetschef Skyddsvärnet samt Emir och Sandro från Ett Hem Att Trivas i.

Nytt kollektivt boende i Malmö – Skyddsvärnet samarbetar med Ett Hem Att Trivas i

Skyddsvärnet har nyligen startat upp ett mindre kollektivt boende med fem egna rum i Malmö. Här kan klienter som saknar eget boende och kommer från exempelvis behandling, hvb, lvm eller annan vård slussas in i samhället igen. I renoveringen av boendet har Skyddsvärnet samarbetat med den ideella föreningen Ett Hem Att Trivas i.

Skyddsvärnet värdesätter samarbeten som leder till en innovativ och hållbar utveckling. I renoveringen av boendet har vi tagit hjälp av den ideella föreningen Ett Hem Att Trivas i, en socialt hållbar verksamhet, som har förvandlat boendet till ett trivsamt hem.

I boendet har klienterna tillgång till eget rum, två vardagsrum, ett kök, fyra toaletter varav en med dusch och en annan med badkar. Tre av rummen har egna balkonger. Boendet är nyktert och drogfritt. Varje boende har en kvalificerad kontaktperson.

Skyddsvärnet driver även halvvägshus i Malmö.

Enhetschef/placeringsansvarig
Rickard Loblom
rickard.loblom@skyddsvarnet.se

Om Skyddsvärnet – anno 1910