Målmedvetet arbete för att fördjupa kvalitet på Råcksta boende med behandlingsinsatser

5 juni 2012

- Att klienten blir bättre rustad inför livet i framtiden. Det jobbar vi  dagligen med på Råcksta. Varje individ som berörs av vårdkedjan ska ges möjlighet att bli en fungerande samhällsmedborgare.

- Det är vårt mål och därför behövs  bred kompetens och ett målmedvetet arbete för att fördjupa kvaliteten på behandlingsarbetet. Det säger Susanne Rosén, enhetschef på Råcksta (på bild).

- Under våren, fortsätter Susanne,  har vi haft en märkbar positiv utveckling. Klienter har kunnat gått vidare till andra delar av vårdkedjan, vilket bekräftar att vårt behandlingsarbete ger goda resultat. Att vi anställt fler yrkesgrupper på Råcksta är en del av det goda resultat ett och visar på att olika kompetenser på samma arbetsplats ger större möjlighet till bra behandlingsgresultat.

- Den andra positiva effekten av utökad kompetens är att jag och mina medarbetare kan erbjuda uppdragsgivare en utökad målgrupp med något tyngre problematik. Vi på Råcksta välkomnar uppdragsgivare och andra intresserade att höra av sig till Maria-Pia Steen, föreståndare som kan berätta mer.

Frukostseminarium 15 juni
 - Vi strävar även efter att ha en god kontakt med våra uppdragsgivare och bjuder in till frukostseminarium den 15 juni. Vi kommer att få höra  Lisen Lindström, behandlare på Prostitutionsenheten i Stockholms stad. Hon berättar om sin erfarenhet och behandling av människor med erfarenhet av prostitution. Välkomna till en spännade föreläsning avslutar Susanne Rosén, enhetschef. Läs programmet och anmäl dig!