Isabella Canow uppmärksammas för sitt engagemang mot hedersförtryck!

Isabella Canow uppmärksammas för sitt engagemang mot hedersförtryck!

”Problemet med hedersförtryck, säger Isabella Canow, har intresserat mig länge och jag ser verkligen fram emot att engagera mig mer i detta ämne. Ungdomsstyrelsen har precis uppmärksammat fenomenet med arrangerat- och tvångsäktenskap, tyvärr är det bara toppen på isberget som vi har börjat skrapa på."

Isabella Canow är utbildningsansvarig och projektledare på Föreningen Skyddsvärnet i Stockholm. Hon håller utbildningar i ämnet.
-Jag är stolt över utmärkelsen och ska göra allt jag kan för det fortsatta arbetet. Mycket mer måste göras för att de som blir utsatta för hederskultur återfår sin rätt till att tänka, känna och välja fritt.

Tänk om! Riks, är en ideell förening som bildades 2009 för att arbeta med upplysning, information, debatt och behandling av personer som drabbats av hedersrelaterat våld och hedersrelaterad ideologi. Framförallt fokuserar Tänk om! som första förening på frågorna hedersvåld – missbruk – kriminalitet – självdestruktivitet och lyfter dess möjliga kopplingar.

Tänk om! bildades av kvinnor med egna erfarenheter av hedersförtryck. Intresset från allmänhet har varit stort sedan uppstart.

Tänk Om finns idag i Malmö, Stockholm och Göteborg!

Isabella nås via skyddsvarnet.se/utbildning alternativt mobil 076-76 41 412.