Resultat – viktigt i alla organisationer

Resultat – viktigt i alla organisationer

Har nyligen läst ett japanskt ordspråk som lyder: ”Vision utan aktion är en dagdröm. Aktion utan vision är en mardröm”.

Skyddsvärnet har sedan många år en tydlig vision ”Vi förebygger brott och social utslagning samt är opinionsbildande och utvecklar socialt arbete”. Vi är just nu inne i en kraftig förändrings- och utvecklingsfas, vilket ställer höga krav på medarbetare och chefer. Det behövs tid för reflektion samt fokus på de förbättringar som förändringarna kan leda till.

Genom vårt förändrings- och utvecklingsarbete kommer vi att kunna erbjuda en bredare vårdkedja med större kompetens, allt för att resultatet för våra klienter ska bli så bra som möjligt. Vision och aktion i samklang ger bäst resultat.