Camilla Lökken, ny chef för verksamhetsstyrning på Förbo

Camilla Lökken, ny chef för verksamhetsstyrning på Förbo

Camilla Lökken gör idag sin första dag som chef för verksamhetsstyrning på Förbo. Camilla tar över efter Helen Gårdh som valt att gå i pension efter att ha haft rollen som ekonomichef på Förbo i 21 år.

- Efter många år i bolaget har Helen Gårdh beslutat att lämna sin tjänst för att gå i pension. Helen har gjort ett fantastiskt bra arbete genom åren, inte minst har hon byggt upp ett effektiv och säkert arbetsflöde med ekonomi som givit en stabil grund att stå på. Helen har också varit en uppskattad chef och ledare, säger Peter Granstedt, vd på Förbo.

- Vi har haft flera kvalificerade sökanden såväl internt som externt och jag är väldigt nöjd med att Camilla tillträder som chef för verksamhetsstyrning. Med sin erfarenhet kommer Camilla bli ett bra tillskott i ledningsgruppen, fortsätter Peter Granstedt.

Camilla har gedigen erfarenhet av att ha arbetat som ekonomichef inom en annan bransch sedan innan och har här närmst arbetat som projektcontroller på Förbo ett flertal år med ett teamledaransvar.

- Jag är stolt över att ha fått förtroendet att leda teamet för verksamhetsstyrning, säger Camilla Lökken. Det ska bli väldigt roligt att få kliva in i rollen och få utvecklas tillsammans med verksamheten.

Som chef för verksamhetsstyrning kommer Camilla ansvara för teamet som hanterar ekonomi, it och systemförvaltning med sex medarbetare. Camilla kommer att ingå i Förbos ledningsgrupp. Helen stannar kvar i bolaget fram till årsskiftet som senior konsult för att skapa en smidig övergång.

Förbo är ett bostadsföretag som ägs gemensamt av kommunerna Härryda, Mölndal, Lerum och Kungälv. Vi äger och hyr ut cirka 6 000 lägenheter, radhus och parhus fördelat på 62 områden och 19 orter i de fyra kommunerna. Nära naturen men aldrig långt från stadens puls. På Förbo har vi ett engagerat och serviceinriktat förhållningssätt till våra kunder och vill att de som bor hos oss ska ha stora möjligheter att kunna påverka sitt hem. Vi tror på ett långsiktigt arbetssätt som utvecklar hyresrätten.