Sommarfest i Sagoparken lockade hundratals besökare

Sommarfest i Sagoparken lockade hundratals besökare

Det var festivalstämning på Säteriet i helgen med levande musik, popcorn, cirkusshow, ballonger och gratis fika, korv med bröd. Det var hundratals som lockades till Säteriets sommarfest!

En av anledningarna till helgens festligheter var att områdesutvecklingen av bostadsområdet är klar. Projektet, Säteriet i ny kostym, har varit igång sedan 2015 och bland annat vunnit pris för bästa renoveringsprojekt.

- Det var ett ypperligt tillfälle att få fira med våra hyresgäster, säger Hanna Holmström Tomic, kommunikationschef på Förbo. Och vilken succé det blev!

Bakom arrangemanget stod Förbo, Hyresgästföreningen och bostadsutvecklingsföretaget Nordr tillsammans med Härryda kommun. Kommunen hade ordnat med cirkusshow och sommarkonsert, det fanns ansiktsmålare på plats och Hyresgästföreningen serverade korv med bröd och fika.

- Vi fick tillfälle att visuellt visa upp Säteriets utvecklingsresa med bilder från förr och hur det ser ut nu och vi serverade hundratals koppar med popcorn, berättar Hanna Holmström Tomic.

Förbo har utvecklat området under flera år genom renoveringar, upprustad utemiljö, en aktivitetspark och nyproducerade hyresrätter. Områdesutvecklingen är ett projekt som omfattar mycket av det som vi på Förbo står för; att utveckla hyresrätten på ett hållbart sätt och skapa trivsamma bostadsområden tillsammans med våra hyresgäster.