Ny lekutrustning på Råda – då bestämmer barnen

Ny lekutrustning på Råda – då bestämmer barnen

En av de stora lekplatserna i bostadsområdet på Råda ska få ny lekutrustning. Och vilka är bättre lämpade att bestämma vad som ska vara på lekplatsen än barnen själva? Därför låter Förbo barnen få rösta fram vilken ny lekutrustning som de helst vill ha. Under två torsdagseftermiddagar avgörs omröstningen vilken av fyra bidrag som går segrande ur striden. Ryktet om omröstningen spreds snabbt och efter förra veckan hade fler än 60 röster kommit in. Det stod snabbt klart att det hela avgörs nu på torsdag den 10 maj, det är nämligen otroligt jämt mellan förslagen!

- Vi tycker det här är ett jättebra sätt att bestämma hur lekplatsen ska se ut framöver. Det är ju trots allt barnen som ska leka där. Samtidigt ger det oss chansen att berätta lite mer om hur vi tänker kring lekplatserna framåt, säger Stefan Hysén, förbovärd på Råda.

- Hittills har omröstningen gått bra. Det är faktiskt riktigt spännande och vi har ingen aning om vilket bidrag som kommer vinna. Nu på torsdag avgörs allt! avslutar Stefan Hysén.

De som bor på Råda är varmt välkomna till öppet hus mellan klockan 15-18 nu på torsdag den 10 maj där alla barn får chansen att rösta på sin favorit. De blir dessutom bjudna på glass!