Förbo nominerad till Kundkristallen

Förbo nominerad till Kundkristallen

För 18:e året i rad delas fastighetsbranschens prestigefyllda pris “Kundkristallen” ut till de fastighetsbolag som av sina hyresgäster utses till Sveriges bästa hyresvärdar. Nu står det klart att Förbo har blivit nominerad i klassen Största lyft serviceindex i kategorin 4000 - 10 999 lägenheter!

Nomineringarna utses bland stora och medelstora företag som under 2022 har genomfört kundundersökningar tillsammans med AktivBo. Som vanligt är det ingen jury eller kommitté som avgör vinnarna – utan hyresgästerna själva – vilket gör “Kundkristallen” till ett unikt pris i branschen.

Både privata och kommunala fastighetsbolag tävlar i service och kvalitet och priserna kommer att delas ut till de företag som gjort den största förbättringen av sin service, samt till företagen med bästa totalresultat i kategorier inom service, produkt och varumärke. Vinnare utses för både bostäder och lokaler i olika kategorier och storleksklasser.

– Vi är oerhört stolta över den här nomineringen. Vi kan glädjas åt det kvitto våra hyresgäster gett oss och att vårt arbete gett resultat. Tillsammans har vi gjort det här lyftet, säger Peter Granstedt, vd på Förbo.

Vilka som slutligen plockar hem årets Kundkristaller presenteras den 9 februari i Stockholm.