FLYING TIGER COPENHAGEN + HJÄRTUPPROPET = SANT

FLYING TIGER COPENHAGEN + HJÄRTUPPROPET = SANT

Hjärtat bankar hårt för Flying tiger Copenhagen och Hjärtuppropet!

Flying tiger kommer att bli Hjärtuppropets första företag som blir Hjärtvänlig Partner till Hjärtuppropet och kommer att stötta samt sprida Hjärtuppropets viktiga budskap.

Det innebär att Flying tiger kommer att förmedla Hjärtuppropets budskap men också göra aktiviteter tillsammans med Hjärtuppropet för att ge möjligheten att rädda fler liv.

“Vi på Flying Tiger Copenhagen är stolta att bli Hjärtuppropets första företag som blir Hjärtvänlig Partner och visar vårt hjärta, en av våra värderingar, genom att stötta och sprida budskapet om hjärtsäkerhet. Att på självaste Alla hjärtans dag offentliggöra detta samarbete ser vi som en symbol för vår starka övertygelse om att vi ska vara en plats där hjärtan både bankar och räddas. Vi ser fram emot att samarbeta med Hjärtuppropet för att uppnå detta mål”, säger Sebastian Karlsson som är nordisk marknadschef för Flying Tiger Copenhagen.

Vi i Hjärtuppropet är oerhört glada att Flying tiger Copenhagen blir det första företaget som blir Hjärtvänlig Partner.

Flying Tiger Copenhagen tar verkligen sitt samhällsansvar, hjälper oss att sprida kunskap och tillsammans kan vi rädda fler liv när människor drabbas av akut hjärtstopp utanför sjukhusen”, säger Niklas Waldenström projektledare Hjärtuppropet.

Hjärtuppropet:
Hjärtuppropet lanserades i mars 2022 och har tre huvudsyften för att vi tillsammans kan rädda fler liv. Fler behöver lära sig hjärt- lungräddning, vi behöver fler hjärtstartare och de behöver vara tillgängliga för alla.

Hjärtuppropets initiativtagare är Björn Jadeland och Hjärtuppropet har 18 ambassadörer – bl a Carola, Thomas Ravelli, Jessica Andersson, Lasse Kronér, Sarah Sjöström , Truls Möregårdh m fl.

Flying Tiger Copenhagen:
En inbjudan till ett rikare liv. På Flying Tiger Copenhagen designar vi inte för att göra saker fina. Vi designar för att göra människor glada. Varje månad lanserar vi nya produkter. Saker du har användning för. Saker du drömmer om. Saker du inte visste fanns. Designat med dig och miljön i åtanke. Ett rikare liv kostar inte en förmögenhet. I alla fall inte hos Flying Tiger Copenhagen.

• Flying Tiger Copenhagen grundades i Köpenhamn år 1988
  • Ca. 6 000 anställda globalt, varav ca. 350 anställda i Sverige.
  • Ca. 900 butiker i 30 länder i Europa och Asien.
  • 39 butiker i Sverige

För mer information, kontakta:
Niklas Waldenström, Hjärtuppropet, Niklas.waldenstrom@hjartuppropet.se, +46 70 774 23 45

Sebastian Karlsson, Flying Tiger Copenhagen, seka.se@flyingtiger.com, +46 72 213 61 42