Flying Tiger Copenhagen Paradsupporter Stockholm Pride 2023

Flying Tiger Copenhagen blir officiell supporter till Stockholm Pride 2023

Flying Tiger Copenhagen är stolta över att meddela att vi går in som officiell paradsupporter till Stockholm Pride 2023, när festivalen firar 25 år med ett stort jubileum. Detta sammanfaller med att det har gått över 10 år sedan våra kunder för första gången kunde köpa regnbågsfärgade produkter hos oss. Vi är glada över att stötta Stockholm Pride och deras arbete för att främja inkludering och mångfald inom HBTQ+-gemenskapen.

Under mer än ett decennium har vi arbetat för att erbjuda våra kunder regnbågsfärgade ränder och produkter som symboliserar kärlek, mänskliga rättigheter och rätten att vara den du är. Vår kollektion av regnbågsprodukter har blivit älskade klassiker och ett uttryck för solidaritet bland våra kunder världen över.

Som företag ser vi det som vår plikt att stötta HBTQ+-samhället, och i år har vi valt att ekonomiskt stödja lokala HBTQ+-organisationer. Dessutom deltar vi med stolthet i Pride Parade, Skandinaviens största Prideparad, där vi tillsammans med våra medarbetare och kunder vill manifestera vårt engagemang för mångfald och inkludering.

"Vi är glada och hedrade över att bli officiell supporter till Stockholm Pride. Denna festival har spelat en avgörande roll för att synliggöra och stärka HBTQ+-gemenskapen, och vi ser fram emot att bidra till detta viktiga arbete. Flying Tiger Copenhagen står starkt för värderingar om inkludering och lika rättigheter, och vi är fast beslutna att fortsätta arbeta för en mer mångfaldig och respektfull värld," säger Sebastian Karlsson, nordisk marknadschef hos Flying Tiger Copenhagen.

Stockholm Pride är en kulturfestival som strävar efter att skapa glädjefyllda frizoner där HBTQ+-personer kan ta plats i det offentliga rummet och synliggöras för den breda allmänheten. Festivalen är Nordens största Pride-evenemang och lockar varje år tusentals besökare och deltagare från hela världen.

Flying Tiger Copenhagen uppmanar alla kunder, vänner och anställda att delta i årets Stockholm Pride och visa sitt stöd för kärlek, respekt och mångfald. Tillsammans kan vi skapa en värld där alla kan vara stolta över vem de är. Vad vore en tiger utan ränder!?

Tidigare i år blev Flying Tiger Copenhagen även huvudpartner, i hemlandet, till Copenhagen Pride 2023.