Vaccinationer driver på reslusten på flygresor.se

Vaccinationer driver på reslusten på flygresor.se

Flygresor.se har under våren hävdat att vaccinationsgraden till stor del är det som påverkar hur intresserade människor är av att resa igen. Även att många populära destinationer har öppna upp för turister igen driver på att svenskarna återigen vill ut och flyga.

Nu när vaccinationsgraden börjar ta fart ser vi att även flygsökningar följer samma trend.

Vi ser att kurvorna börjar följa varandra väl när vaccinationsgraden passerat 30%.

Så här ser utvecklingen av sökningar efter flygresor jämfört med samma period 2019 ut, i förhållande till vaccinationsgrad, vecka för vecka.

Vaccinationsgraden är andelen av den vuxna befolkningen som fått minst en dos av vaccin mot Covid-19.

Data för vaccinationsgraden är hämtat från Folhälsomyndigheten

Datat för flygsökningar är hämtat här

Kontakta Sofi Cederlöf, Marknadschef Flygresor.se, 076-046 36 99, sofi@flygresor.se för mer information