SMS.se lanserar mobilblogg

SMS.se lanserar mobilblogg

Att blogga har under 2007 blivit en folkrörelse och nu blir det ännu enklare att börja blogga när sajten SMS.se lanserar möjlighet att blogga direkt från mobiltelefonen med bilder och filmsnuttar. SMS.se erbjuder alla sina medlemmar och besökare att blogga från mobilen helt gratis. Man kan skicka in ren text som SMS eller en kombination av bilder, filmer och text som MMS. SMS.se har funnits i 1,5 år och har över 140.000 medlemmar. Från SMS.se kan alla medlemmar skicka 2 gratis SMS varje dag. Dessutom kommer medlemmarna från och med nu kunna blogga från sina mobiltelefoner. Tjänsten är inte telefonberoende utan fungerar från alla telefoner som har SMS eller MMS funktionalitet. SMS.se drivs av Internetkonsult AB som driver ett 20-tal svenska webbsajter, vilka tillsammans har över 5 miljoner sidladdningar i månaden. De största sajterna som Internetkonsult AB driver är sms.se flygresor.se och reseforum.se. http://www.sms.se