Se åskan på Åskradar.se

Se åskan på Åskradar.se

Det har varnats för kraftig åska under eftermiddagen och kvällen längs med östersjönkusten i södra och mellansverige. Åskradar.se har flera egna mottagare som detekterar åskan och ritar ut åsknedslagen på kartor så att man kan följa åskans framfart i realtid.

För att förbättra täckningen på har åskradar.se anslutit sig till det Europeiska åsknätverket Strikestar som har ett 50-tal mottagare runt om i Europa. Med så många mottagare anslutna till samma nätverk blir det bättre beräkningar på åskans aktuella läge vilket gör att besökarna med bättre precision kan följa åskan på kartorna på åskradar.se

- Man ska komma ihåg att det inte går att se med 100% säkerhet var det åskar, så att man kan inte använda åskradar.se för att skydda liv och egendom, men det ger en väldigt bra fingervisning om var det åskar just nu, säger Mikael Robertsson som är VD på Svenska Resenätverket, som driver webbsajten åskradar.se

073-10 14 000 mikael@resenatverket.se

Svenska Resenätverket utvecklar och driver ett nätverk av resesajter bl.a. www.flygresor.se , www.charter.se , www.reseforum.se , www.valutor.se , www.flygbilligt.se och www.åskradar.se