Nu blir det billigare skicka SMS till utlandet

Nu blir det billigare skicka SMS till utlandet

I takt med att minutpriserna på samtal inom Sverige har sjunkit så har flera mobiloperatörer smyghöjt sina avgifter för SMS till utlandet. Nu tänker SMS.se sätta stopp för detta genom att lansera Sverige billigaste SMS till utlandet! Att skicka SMS från SMS.se är snabbare & enklare, än att skicka från mobiltelefonen, eftersom man inte behöver klicka lika många gånger på mobilens små tangenter utan istället snabbt och enkelt kan skriva meddelandet med datorns tangentbord och skicka iväg det med ett musklick. SMS som skickats från SMS.se får användarens mobiltelefonnummer som avsändare så för mottagaren ser meddelandet ut att vara skickat från en vanlig mobiltelefon. - Ända sedan vi lanserade SMS.se för 1,5 år sedan har SMS till utlandet varit den mest efterfrågade tjänsten bland våra användare så det känns kul att äntligen kunna erbjuda våra användare detta, säger VD Mikael Robertsson. SMS.se är en mobilportal som låter sina användare skicka 2 gratis SMS varje dag. Användare som vill skicka mer SMS kan delta i olika gratis kampanjer och tjäna ihop fler SMS-krediter. Det finns även möjlighet att köpa SMS-krediter till priser som är upp till 75% billigare än vad mobiloperatörerna själva tar ut. Sedan starten för 1,5 år sedan har över 9 miljoner SMS skickats från SMS.se SMS.se drivs av Internetkonsult AB som driver ett 20-tal svenska webbsajter, vilka tillsammans har över 5 miljoner sidladdningar i månaden. De största sajterna som Internetkonsult AB driver är www.sms.se , www.flygresor.se och www.reseforum.se. http://www.sms.se