Följ flygtrafiken i realtid

Följ flygtrafiken i realtid

Just nu blåser och snöar det kraftigt vilket ställer till det för flygtrafiken. Flera flygplatser i östra Svealand har fått stänga, vilket gör att flygplanen får lägga sig i väntläge eller landa på alternativa flygplatser. På Flightradar24.com finns möjlighet att följa flygtrafiken i realtid och se hur planen cirkulerar eller landar på nödflygplatser.

- Flygplatserna informationstavlor och hemsidor kan vara väldigt bristfälliga vad gäller att ge korrekt och uppdaterad information om aktuella läget för enskilda flighter, därför känns det bara att kunna erbjuda alla resenärer en tjänst som visar aktuella flygläget i realtid, säger Mikael Robertsson, VD på Svenska Resenätverket AB som står bakom sajten Flightradar24.com