Vy flygbussarna är stolta supportrar av Stockholm Pride Parade 2024

Vy flygbussarnas deltagande i Stockholm Pride Parade 2024

Vy flygbussarna är stolta över att för nionde gången delta i Stockholm Pride Parade. Engagemanget i prideparaden är en viktig del av arbetet för att främja mångfald, inkludering och jämlikhet i samhället och på arbetsplatsen.

Datum och tid: Stockholm Pride Parade äger rum lördagen den 3/8 och startar klockan 13.00.

Plats: Paraden startar vid Stadshuset och avslutas vid Östermalms IP.

Om Stockholm Pride Parade: Paraden drar närmare 45 000 deltagare, 200 ekipage, gångtrafikanter och fordon samt beskådas av närmare en halv miljon människor på Stockholms gator och torg. Detta gör paraden till en av de största och mest inflytelserika Pride-evenemangen i Europa, och Vy flygbussarna är stolta över att vara en del av denna färgsprakande och betydelsefulla festlighet.

Vy flygbussarnas deltagande: Vy flygbussarna kommer att delta med en färgglatt dekorerad buss, sambadansare och engagerade medarbetare som kommer att marschera tillsammans med bussen, dela ut små gåvor och sprida glädje under hela paraden.

"Vi på Vy flygbussarna är stolta över vårt långvariga engagemang i Stockholm Pride. Att delta i paraden för nionde gången visar vårt starka stöd för HBTQ+-rättigheter och vårt engagemang för en inkluderande och mångfaldig arbetsmiljö. Vi tror på alla människors rätt att vara sig själva och leva öppet och fritt." säger Ingrid Söderlund, chef Marknad och digital utveckling på Vy Buss AB.

Vy flygbussarna erbjuder pålitliga och miljövänliga transportlösningar mellan stadskärnor och flygplatser i Sverige. De strävar efter att ge sina resenärer en trygg och bekväm resa med ett starkt fokus på hållbarhet och kundnöjdhet. Deras deltagande i Stockholm Pride är ett av många sätt de arbetar för att främja ett öppet och inkluderande samhälle.