Vy flygbussarna slutar trafikera linjen Bromma Stockholm Airport – Stockholm Cityterminalen via Fridhemsplan, från den 24 december.

Vy flygbussarna slutar trafikera Stockholm Bromma Airport från den 24 december

Vy flygbussarna meddelar idag att företaget kommer att avsluta sin flygbusstrafik på linjen Stockholm Bromma Airport – Stockholm Cityterminalen via Fridhemsplan från den 24 december. Beslutet är en konsekvens av den stora förändring vad gäller antalet flygavgångar från flygplatsen.

– Sedan pandemin har vi sett mycket reducerad flygtrafik på Stockholm Bromma Airport, och därmed en minskad efterfrågan på vår trafik på denna linje. I och med beskedet om att nästintill all flygtrafik framöver kommer försvinna på denna flygplats blir det helt enkelt en naturlig och nödvändig åtgärd att avsluta vår flygbusstrafik från och med den 24 december, säger Zakaria Abna-Aissa, Affärsområdesdirektör Vy Buss kommersiella trafik.

Vy flygbussarna har trafikerat till och från Stockholm Bromma Airport sedan 1992.

– Det har varit en mycket populär linje. Vi är väldigt tacksamma för alla våra gäster som har rest med oss på denna linje under åren. Vi vill även försäkra våra gäster att vi kommer fortsätta erbjuda en trygg reseupplevelse och god service under hösten och fram till slutdagen den 23 december. Sedan ser vi fram emot att fortsätta erbjuda punktliga och prisvärda tjänster till och från våra andra flygplatser vi trafikerar, säger Zakaria Abna-Aissa

Inforuta:

Vy flygbussarna trafikerar även följande flygplatser:

- Arlanda flygplats

- Landvetter flygplats

- Malmö flygplats

- Skavsta flygplats

- Västerås flygplats

- Visby flygplats (under sommarmånaderna juni-aug)