Flygbussarna inför nytt bonussystem för förarna

Flygbussarna inför nytt bonussystem för förarna

Flygbussarna har tagit fram ett bonussystem för att kunna belöna förare. Systemet bygger både på kollektiva och individuella prestationer. Som mest kan bonusen resultera i 1 450 kr extra i månaden utöver grundlönen. Det nya bonussystemet gäller från årsskiftet.

– Våra förare möter kunderna varje dag och de betyder väldigt mycket för hur vår tjänst upplevs. Därför vill vi verkligen uppmuntra de förare som gör ett bra jobb. Tanken är att goda prestationer ska löna sig, säger John Strand vd på Flygbussarna.

Utöver att alltid prioritera säkerhet och kompetens värdesätter Flygbussarna förarens serviceförmåga och förmåga att framföra fordonet på ett miljövänligt sätt. Bonussystemet baseras på de fyra delarna: arbetskompetens, säkerhet, kundbemötande och miljövänlig körning.

Arbetskompetens och miljövänlig körning är individuella bonusar och kan tillsammans uppgå till 1 050 kr i månaden. Kollektiva bonusar är de som handlar om säkerhet och kundbemötande och de uppgår tillsammans till 400 kr i månaden.

– Bonus ser jag som en extra morot och det är uppskattat att företaget belönar goda arbetsinsatser, säger Stefan Nilsson, flygbussförare sedan 1999.

Flygbussarna söker just nu 20 serviceinriktade sommarförare till Stockholm. Som Flygbussförare får man träffa många turister som är i Sverige för första gången, därför är det extra viktigt att man har ett gott värdskap och kan kommunicera på svenska och engelska och gärna även andra språk.

– På Flygbussarna har vi en god stämning och inte minst trevliga kunder. De är glada och tackar för resan och ger också gärna beröm när de är nöjda, säger Stefan Nilsson.

För mer information om rekryteringen av nya Flygbussförare, läs här.

För mer information, kontakta:John Strand, vd på Flygbussarna, 070-233 07 69, john.strand@flygbussarna.se
Eva Tiséus, marknadschef på Flygbussarna, 070-313 29 02, eva.tiseus@flygbussarna.se

Flygbussarna Airport Coaches erbjuder enkla och bekväma busstransporter till och från alla de stora flygplatserna i Sverige. Flygbussarna trafikerar totalt åtta flygplatser två färjelägen och kör till och från nio städer. Flygbussarna arbetar aktivt för att minska klimatpåverkan och mer än varannan av alla resor som görs med Flygbussarna är fria från fossilt bränsle.