Thobias Montler masserar med Flowgun GO.

Thobias Montler siktar på nytt rekord under VM.

Thobias Montlers VM-förberedelser är i full gång, där hård träning och massage är ledorden. Siktet är på att ta sig till final, men även att slå nytt svenskt rekord.

Hård träning och massage, det är receptet för att ta sig ann Friidrotts-VM i Eugene. Det menar Thobias Montler som just nu förbereder sig inför mästerskapet. Lika viktig som själva träningen är återhämtningen, det är något som Montler har full koll på. En rutin som han haft sedan en lång tid tillbaka, är att använda sig av massageprodukter efter träningen för att hålla musklerna mjuka.

– Flowlife är skillnaden som gör det möjligt att kunna träna på topp hela tiden. Återhämtningen är lika viktig som själva träningen man gör.  Jag använder mig därför kontinuerligt utav olika massageprodukter från Flowlife. Till USA kommer jag ta med mig en Flowgun GO.  Den är perfekt efter träningar där man känner att musklerna har blivit lite stela, säger Thobias Montler.

Med bra form och mjuka muskler, har Montler siktet på VM-final och nytt svenskt rekord.

– I mästerskap händer det nästan alltid skrällar. Så mitt första mål är att bara gå vidare från kvalet, därefter är det bara att köra på i en final. Men ett annat mål som man siktar på är såklart det svenska rekordet.

Flowlife develops market leading massage products, so you can do more of what you love - without limits.