Bild: DIF.se

Flowlife, ny partner till Djurgården Fotboll!

Flowlife kliver in som partner till Djurgården Fotboll och kommer tillsammans DIF att arbeta för att optimera Dam- och Herrlagets återhämtning, genom att erbjuda tränings- och återhämtningsprodukter på träninganläggningen och till varje enskild spelare.

Flowlife tar ytterligare mark inom den svenska elitfotbollen genom att erbjuda återhämtning i världsklass till ytterligare en allsvensk toppklubb. Som partner till Djurgården Fotboll, kommer Flowlife leverera tränings- och återhämtningsprodukter till Dam- och Herrlagets träningsanläggningar och även återhämtningskit till de båda truppernas spelare.

– Flowlifes fokus är att göra återhämtningen lika självklar som träningen och vi är otroligt glada och stolta över att få göra detta tillsammans med Djurgården Fotboll. Genom att optimera, men framför allt effektivisera sin återhämtning, kan lagets spelare både hålla sig skadefria, men även prestera bättre när väl gäller, säger Alexander Hosby, marknadschef på Flowlife.

Det nya samarbetet kommer att innebära ett stort fokus på spelarnas återhämtning. Genom att ha tillgång till rätt utrustning året runt, blir återhämtningen en naturlig del av Djurgårdens träningsrutiner.

– Vi arbetar ständigt med att utveckla vår verksamhet. Att träna bättre, äta bättre samt givetvis att optimera återhämtningen. Samarbetet med Flowlife gör att vi får tillgång till utrustning och redskap för att optimera vår återhämtning efter träning och match så att våra spelare fortsätter kan prestera på topp säger Viktor Helander Fystränare Djurgården Fotboll.

Flowlife grundades 2016 och är ett innovativt bolag som tar fram morgondagens produkter för välmående. Bolaget har sina rötter i Stockholm och säljer sina produkter i hela Europa. Flowlifes vision är att göra träning och återhämtning så tillgängligt som möjligt. Genom att utveckla och tillhandahålla innovativa produkter vill Flowlife ge fler möjligheten att prestera och återhämta sig på topp.