Flowlife lanserar årets hetaste träningsprodukt, Flowtank!

Flowlife lanserar årets hetaste träningsprodukt, Flowtank!

E-handelssuccén Flowlife fortsätter att leverera nya och innovativa produkter. På onsdag lanseras årets hetaste träningsprodukt, Flowtank!

Flowtank är en revolutionerande produkt som, till skillnad från kettlebells, skivstänger eller hantlar, använder sig av vatten för att utmana styrka, stabilitet och balans. Flowtank är allt som behövs för att göra vardagsrummet eller trädgården till ett fullskaligt gym.

Vad som skiljer Flowtank från andra träningsprodukter är vikt- och vinkelförskjutningarna som tvingar kroppen att justera sig själv, för att kontrollera vattnet.

Användningsområdena är oändliga - Oavsett om du vill bygga muskler, jobba på din stabilitet och balans eller vill rehabilitera en skada, kan du vara säker på att Flowtank hjälper dig på vägen.

Sedan starten av 2016, har Flowlife varit marknadsledande i att ta fram innovativa återhämtningsprodukter till branschproffs och privatpersoner. Lanseringen av Flowtank och att ta sig an träningsbranschen, blir således inget undantag.

Läs mer om Flowtank här!

Flowlife arbetar för att fler ska ha flow i sin träning. Genom att utveckla och tillhandahålla innovativa produkter ser Flowlife till att fler kan prestera och återhämta sig på topp. Efter lanseringen har de idag över 50 000 nöjda kunder, samarbeten med svenska toppatleter och fler innovativa produkter på gång. Lets go flow!