Den nya träningsvågen är här!

Den nya träningsvågen är här!

Efter succen med Flowtank, fortsätter Flowlife utveckla träningen i vattnets tecken. Nu lanseras Flowbell och Flowtank Dumbbell!

Likt föregångaren Flowtank, är det stabilitet, balans och styrka som står i centrum för de nya produkterna.

Det krävs en enorm muskelstabilitet för att löpa ett marathon, spela en fotbollmatch eller för att lyfta en tung vikt. Med Flowtank-serien har vi skapat ett roligt sätt att träna stabilitet. Du kan utföra familjära övningar som du gjort med en kettlebell eller dumbbell. Samtidigt får du stabilitetsträning på köpet. Allt i ett. För en mer funktionell typ av träning, berättar Johannes Klum produktutvecklare på Flowlife.

Flowlifes vision med sitt performance sortimentet är att göra hemmaträning lättillgängligt, utmanande och roligt. Flowbell och Flowtank Dumbbell är enkla att både fylla och tömma på vatten, vilket gör de perfekta för hemmträningen i såväl vardagsrummet som på resan.

Med Flowtank, Flowbell och Flowtank Dumbbell är det enklare än någonsin att bygga sitt alldeles egna gym.

Flowbell går att använda inom en rad olika områden men är främst framtagen för att fokusera på bålmuskulaturen. Med vatten som tyngd och i rörelse prövas musklerna på ett sätt de inte gör i samma utsträckning vid träning med verktyg vars konsistens är fast. En tank-motsvarighet till den klassiska medicinbollen.

Flowtank Dumbbell är den flexibla hanteln på 11kg, perfekt till hemmaträningen. Flowtank Dumbbell använder sig av vatten för att utmana styrkan och du kan själv välja hur mycket vatten/vikt du vill ha i!

Läs mer om de nya produkterna här!