Superheta Keinemusik till Sverige för första gången någonsin!

Superheta Keinemusik till Sverige för första gången någonsin!

Just nu finns det ingen elektronisk akt som är hetare än dj-kollektivet Keinemusik. Förra helgen och kommande helg spelar de bland annat på Coachellafestivalen. Nu får har vi chansen att uppleva dem alla tillsammans på svensk mark för första gången någonsin. Den 26 augusti kommer Kind People Club ta över den magiska Förbindelsehallen ute i Slakthusområdet i Stockholm för att ställa till med sin största fest hittills, där inga mindre än Rampa, &ME och Adam Port från Keinemusik kommer leverera inget annat än magi.

Biljetterna släpps 25 april men redan nu kan de som vill signa upp sig för att få köpa förköpsbiljetter före alla andra via http://kindpeople.club

Tyska Keinemusik har gått från ett coolt och kreddigt DJ-kollektiv och label till en global megasuccé. De toppar alla listor med sina låtar, blivit karaktärer i GTA 5, spelar på världens största festivaler och klubbar samt samarbetar med superartister som t.ex. Drake. Deras turnerande fester har blivit en must go to för alla som älskar dansmusik och deras fanskara växer för varje dag. Det är ett skivbolag, ett gäng producenter, ett gäng vänner, ett nätverk – en idé som grundades i Berlin 2009 där Adam Port, &ME och Rampa utgör dess kärna. Deras musikaliska benmärg utgörs av house, techno och afrobeat vilket också har blivit deras signum. I år uppträdde dom på årets Coachella, till stående ovationer. Nu tar de sin DYI-anda och djupa kärlek till basen och beatsen med sig till Sverige.

Kind People Club presenterar:
KEINEMUSIK: RAMPA, &ME, ADAM PORT

26 augusti:
Stockholm | Förbindelsehallen

Kategorier

FKP Scorpio är en konsert- och festivalarrangör som jobbar med såväl världens största artister som med de artister vi vill hjälpa bli morgondagens stjärnor. Sedan 2011 har vi arrangerat många hundratals konserter och vi står bakom några av de mest framgångsrika festivalerna och konsertturnéerna i Sverige. Vi drivs av vår passion för fantastiska liveupplevelser, stora som små, och följer våra artisters karriärer från små klubbspelningar till stora arenor.

Under de senaste åren har FKP Scorpio arrangerat konserter med bland andra Håkan Hellström, Rammstein, Ed Sheeran, Laleh, Björk och Sam Smith genomfört populära evenemang som Rosendal Garden Party.

Elina Sjöberg

Presskontakt Creative Manager & Press Coordinator

Välkommen till FKP Scorpio!

FKP Scorpio

Hallvägen 14