Valberedning i TradeDoubler AB utsedd

Valberedningen i TradeDoubler AB har nu utsetts, i enlighet med tidigare årsstämmobeslut och efter samråd med bolagets tre största aktieägare.

Fjärde AP-fonden representeras av Thomas Ehlin, Ägarstyrningsenheten.

Övriga ledamöter i valberedningen är:

• Cédric Vincent (ordförande), Reworld Media S.A
  • Felix Kvick, Henrik Kvick AB
  • Pascal Chevalier, styrelsens ordförande

TradeDoubler AB är ett internationellt nätverk för prestationsbaserad marknadsföring. De sammanför annonsörer, publishers, mediabyråer och utvecklare och låter dem samverka online för ökad tillväxt och lönsamhet.

• valberedningar
  • 2015

Niklas Ekvall

Presskontakt VD Fjärde AP-fonden +46 8 787 75 00

Valberedning i Capio AB utsedd

Valberedningen i Capio AB har nu utsetts, enligt den instruktion som antogs av den extra bolagsstämman den 16 juni 2015.
Fjärde AP-fonden representeras av Per Colleen, Chef för Aktieförvaltningen.
Övriga ledamöter i valberedningen är:
Tommi Unkuri, Nordic Capital Fund VI Steven Dyson, Apax Europe VI Fund Group Per Hesselmark, R12 Kapital Bo Lundgren, Swedbank Robur Fonder Anders Narvin

Valberedning i NP3 utsedd

Fjärde AP-fonden representeras av Olof Nyström, Senior Portföljförvaltare Fastigheter.

Valberedning i Inwido utsedd

Fjärde AP-fonden representeras av Thomas Wuolikainen, Förvaltare Svenska Aktier, som även kommer utgöra valberedningens ordförande.

Valberedning i Oriflame utsedd

​Valberedningen i Oriflame har nu utsetts, i enlighet med tidigare årsstämmobeslut och efter samråd med bolagets fem största aktieägare. Fjärde AP-fonden representeras av Per Colleen, chef för Aktieförvaltningen.

Valberedning i Nobina utsedd

​Valberedningen i Nobina har nu utsetts, i enlighet med tidigare årsstämmobeslut och efter samråd med bolagets största aktieägare. Fjärde AP-fonden representeras av Thomas Ehlin, Ägarstyrningsenheten.

Valberedning i Mycronic utsedd

Valberedningen i Mycronic har tidigare utsetts, i enlighet med årsstämmobeslut och efter samråd med bolagets största aktieägare. Under november 2015 har dock Fjärde AP-fonden utökat sitt innehav i Mycronic till 5,4 procent av aktierna. Valberedningen har därför utökats med en representant från Fjärde AP-fonden. Fjärde AP-fonden representeras av Thomas Ehlin, Ägarstyrningsenheten.