Imorgon, den 25 juni, öppnar den nya restaurangen Bistro Navigare ombord på M/S Finnswan. Foto: Finnlines Plc.

Finnlines uppgraderar linje mellan Malmö och Tyskland efter ökade passagerarsiffror

Finnlines fortsätter att satsa på Malmö. I april öppnade rederiet en ny linje mellan Malmö och Polen och nu uppgraderar de sin rutt Malmö-Travemünde. I slutet av juni slås dörrarna upp till en ny restaurang ombord på ett av fartygen som trafikerar linjen samt renoverade utrymmen på de andra två.

Under årets fem första månader har Finnlines sett en ökning av antalet passagerare på sin rutt mellan Malmö och Travemünde i Tyskland jämfört med samma period förra året. Som följd uppgraderar rederiet servicen på rutten inför sommaren. Ombord Finnswan, en av de tre fartyg som trafikerar linjen dagligen, öppnas den 25 juni en ny restaurang vid namn Bistro Navigare. Den erbjuder 24 platser och en ny meny med sallader, hamburgare och fish and chips.

– Vi ser fram emot att välkomna våra passagerare till Bistro Navigare och hoppas att den nya menyn kommer att uppskattas. Med öppningen av den nya restaurangen vill vi visa att vi satsar på ombord-upplevelsen för våra kunder, säger Staffan Winberg, Onboard Services Supervisor i Malmö.

I sommar öppnar dessutom nyrenoverade loungeområden på linjens andra två fartyg Finnpartner och Finntrader. Utrymmenas nya design rymmer sittplatser för upp till 60 personer och har noggrant utformats för passagerarkomfort.

– I fjol hade vi fantastiska passagerarsiffror under sommaren och med årets start ser det ut som om vi kommer att kunna överträffa dessa, säger Staffan Winberg.

Båtluffa på Östersjön med Finnlines
      I april öppnade rederiet en ny linje till Polen, som även den togs emot väl av såväl fraktkunder som passagerare. Från Malmö kan resenärer numera åka med Finnlines till Kontinentaleuropa via två olika förbindelser. På så vis erbjuder rederiet en ny unik produkt där resenärer kan åka till Polens västligaste stad Świnoujście samt tyska Travemünde, för att sedan resa genom Tysklands riviera och åka hem med Finnlines igen. För den som är sugen på att stanna i badorten Świnoujście väntar en prisvärd semester med Polens bredaste badstrand och en vacker strandpromenad som kantas av flera restauranger och barer.

För mer information, kontakta:

Staffan Winberg, Onboard Services Supervisor, Finnlines Plc
      staffan.winberg@finnlines.com, +46 (0)761 16 35 27

För foton och andra frågor:

communications@finnlines.com

Om Finnlines

Finnlines är ett ledande frakt- och passagerarrederi med verksamhet i Östersjön, Nordsjön och Biscayabukten. Företaget är en del av Grimaldi Group, som är ett av världens största RoRo-rederier och den största aktören inom såväl gods- som passagerartrafiken på de av EU särskilt utpekade “havsmotorvägarna” - Motorways of the Sea. Koncerntillhörigheten gör det möjligt för Finnlines att erbjuda linjesjöfartstjänster till och från samtliga destinationer i Medelhavet, Västafrika, Nord- och Sydamerika, Asien och Australien.

Regioner