Distanskurs på Akademi Valand: Kameran som verktyg för lärande

Distanskurs på Akademi Valand: Kameran som verktyg för lärande

Vi vill passa på att tipsa om Akademi Valands distanskurs Kameran som verktyg för lärande, 15 hp, som du kan läsa från Stockholm helt på distans.

Kameran som verktyg för lärande riktar sig till filmare, fotografer och personer som arbetar i en pedagogisk verksamhet. Kursen erbjuder metoder att arbeta med kameran som ett verktyg för lärande, som studenten sedan anpassar till sin egen kontext. Kursen bemöter problem som kan uppstå i arbetet med kameran, samt en vidare diskussion kring bild, lärande och etik.

Under hösten 2016 finns möjlighet till inriktning mot Naturvetenskapliga ämnen i för- och grundskola samt gymnasium för under förutsättning att tillräckligt intresse finns i studentgruppen.

Sista datum för att ansöka till kursen är 15 april.
Läs mer om kursen och hur du ansöker här.