SF Media tillsätter Jesper Svärding som övergripande försäljningschef

SF Media tillsätter Jesper Svärding som övergripande försäljningschef

SF Media har omorganiserat sin säljkår och tillsätter nu en övergripande försäljningschef med ansvar för all medieförsäljning och med uppdraget att utveckla försäljningen mot fler annonsörer.

- Bioreklam är något som jag själv tror starkt på och är en allt viktigare möjlighet för annonsörerna att nå fram till konsumenten med övertygande effekt, säger Jesper Svärding, ny försäljningschef för SF Media. Alla pratar om ett fragmentiserat medielandskap och här är Bio ett av få medier som växer sig allt starkare. Jag ser verkligen fram emot att få prata med marknaden om Bio tillsammans med mina nya kollegor, Bioreklam är en upplevelsemöjlighet för annonsörernas budskap. Med marknadens högsta reklameffektsnivåer genom bl.a. SF Bios digitala kanaler, event och bioduk träffas över 18 miljoner biobesökare årligen.

- Vi är verkligen glada att få Jesper till oss med sin långa erfarenhet av olika medier, han är bevisat skicklig och har en ödmjuk inställning till uppgiften vilket SF Media kommer få stor nytta av, säger Ted Johansson, VD SF Media. Det kommer bli roligt att få jobba tillsammans med Jesper och vi ska tillsammans med vår duktiga säljkår positionera oss ännu starkare som affärsdrivande och kreativt media på marknaden.

Jesper Svärding kommer tidigare från bl.a. Dagens Nyheter, TV4, Eniro och nu senast Clear Channel och påbörjar sitt nya uppdrag i början av maj.

Mer information:

-  Ted Johansson, VD SF Media  072-544 35 31

-  Jesper Svärding  tillträdande försäljningschef - 070-444 00 37

SF Media AB

SF Media AB är ett dotterbolag till SF Bio AB, Skandinaviens ledande biografföretag. SF Media visar reklamfilm i ett rikstäckande nätverk som består av 100 biografer med totalt 400 salonger i 66 städer.

SF Media erbjuder även annonsering på en av Sveriges största sajter; sf.se, SF Bios populära tidning Film på Bio, närvaro genom events och integrerad kommunikation på biograferna i foajé eller i salong.