SF Bio visar exklusivt Coldplays konsert från ”The Mylo Xyloto Tour”

SF Bio visar exklusivt Coldplays konsert från ”The Mylo Xyloto Tour”

Coldplay Live 2012 är bandets första konsertfilm på nio år där vi får ta del av deras turné ”Mylo Xyloto tour” som setts av mer än tre miljoner människor sedan den startade i juni 2011.

Onsdagen den 13 november ges en exklusiv chans att se konsertfilmen på utvalda SF Bio-biografer. Kombinationen av Coldplays fantastiska show och SF Bios oslagbara teknik garanterar en storslagen upplevelse för alla Coldplay-fans.

- Mylo Xyloto-turnén har varit det roligaste vi någonsin haft som ett band. Det kändes väldigt upplyftande från början, dels för att vi är stolta över musiken, pyroteknik, lasrar, LED-armband och allt det där, men framför allt på grund av den fantastiska publik som vi har spelat för. Under årens lopp har vår publik blivit mer och mer en del av konserten själv. De är högljudda, mångsidiga, engagerade och gör att låtarna låter mycket bättre än vad vi kan göra på egen hand. Vi ville försöka att förpacka den otroliga känslan de ger oss, och därför släpper vi nu vår konsertfilm, säger Chris Martin, sångare i Coldplay.

Coldplay är ett av världens största band och förutom att de sålt över 55 miljoner album, så är deras konserter runt om i världen alltid slutsålda. Nu ges fansen chansen att uppleva en av deras mest bejublade konserter på stor duk med kristallklar digital projektion och med ett fantastiskt ljud.

Inspelningen är gjord på Coldplays konserter på Stade de France i Paris, Bell Centre i Montreal och den smått historiska spelningen på Glastonbury 2011. För inspelningen svarar Paul Dugdale som också var ansvarig för Adeles livekonsert från Albert hall och Prodigys World On Fire-konsert.

Här visas Coldplay Live 2012:

Stockholm (Saga, Filmstaden Heron och Filmstaden Kista)

Göteborg (Filmstaden Bergakungen)

Malmö (Royal)

Umeå (Filmstaden).

Datum: Onsdag den 13 november kl. 18.30.

Biljettsläpp: Tisdag den 6 november för Bioklubbens medlemmar. Ordinarie biljettsläpp onsdag den 7 november.

Biljettpris: 150 kr

Åldergräns: 15 år

Konserten pressvisas på biografen Park, Sturegatan 18 i Stockholm på fredag 9 november kl. 13.00. För att närvara vid pressvisningen, vänliga kontakta Caroline Hellström, promotionansvarig på SF Bio.

caroline.hellstrom@sfbio.se

SF Bio är Nordens ledande biografföretag och ingår i Bonnier AB. SF Bio driver biografer på 22 orter i Sverige och på 8 orter i Norge med sammanlagt 38 000 fåtöljer i 294 salonger.  På SF Bio i Sverige görs närmare 11 miljoner biobesök per år och vi sysselsätter ca 1 200 personer. Omsättningen på årsbasis är 1 400 MSEK.  Sedan 1980 har SF Bio i Sverige byggt 29 nya biografer med 243 salonger och 29 455 fåtöljer.

Ytterligare information fås av SF Bios informationschef thomas.runfors@sf.se eller telefon 08-680 35 00.