SF Bio tar hjälp av besökarna för att utveckla sin webbplats

SF Bio tar hjälp av besökarna för att utveckla sin webbplats

Det är dags att ni moderniserar er hemsida! Så inleder Michel Schånberg sitt brev till SF Bio. Hemsidan han syftar på är www.sf.se och Michel är inte ensam om att önska mer av den. Därför bjuder SF Bio nu in sina kunder att vara delaktiga i utvecklingen av den nya webbplatsen som lanseras i slutet av april.

SF Bios webbplats www.sf.se är en av Sveriges mest välbesökta med ca 700 000 unika besökare per vecka och majoriteten av de biobesök som görs i landet börjar här.

- Våra besökare är väldigt engagerade och kommer gärna med förbättringsförslag. Det har vi valt att ta fasta på nu när vi står inför lanseringen av vår nya webbplats. Som ett första steg har vi tagit fram en beta-version av sidan som vi uppmuntrar våra kunder att tycka till om, säger Anna Rosang, Affärschef för Digitala Medier på SF Bio.

Beta-versionen hittar man på https://beta.sfbio.se/ och för de som vill lämna feedback på beta-sidan finns forumet www.sf.se/biolabbet . Anna Rosang berättar;

- Biolabbet lanserade vi för ett år sedan med syftet att skapa en plats där vi samlar in och för en dialog kring idéer och förbättringsförslag från våra kunder. När vi gick ut och bad om feedback på vår beta-version av nya webbplatsen fick vi på kort tid in flera hundra förslag så engagemanget hos våra kunder saknas inte.

Beta-versionen avslöjar att den kommande webbplatsen har ny design men också ny funktionalitet. Bland annat kommer kunderna att kunna köpa e-biljett när beta-sajten övergår till att bli SF Bios permanenta webbplats i slutet av april. Arbetet med nya www.sf.se tar inte slut i och med lanseringen av sidan, tvärtom.

- Med hjälp av den feedback som vi nu får in jobbar vi vidare för att webbplatsen ska leva upp till de önskemål och krav som våra kunder har, avslutar Anna Rosang, Affärschef för Digitala Medier på SF Bio.

SF Bio AB är Sveriges ledande leverantör av kultur och nöje med ca 12 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. De digitala kanalerna är SF Bios viktigaste försäljningskanaler för biobiljetter. Under 2017 förändrar vi både webbplatsen www.sf.se och SF Bios app samt introducerar nya digitala tjänster såsom e-biljetter. Webbplatsen www.sf.se är en av Sveriges största med ett genomsnittligt antal unika besökare på 700 000. Appen är en av Sveriges mest nedladdade och omtyckta appar. Biolabbet är nominerad i kategorin Bästa kampanj innovation i IAB Sveriges tävling Mixx awards, vinnaren tillkännages den 31 mars.

SF Bio AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 12 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Nordic Cinema Group som ägs av Bridgepoint och Bonnier AB.

Ytterligare information fås av SF Bios Affärschef för Digitala Medier, Anna Rosang på telefon 08-680 35 00 eller via mail anna.rosang@sfbio.se