SF Bio erbjuder ett utvalt sortiment ur Renée Voltaires populära utbud på biograferna

Efter en testperiod på två biografer i Stockholm utvidgas nu erbjudandet i SF Bios kiosker när man tar in ett biografanpassat sortiment av Renée Voltaires populära ”nyttogodis” på alla biografer i hela landet.

- Ett biobesök förknippas av många med popcorn och godis, att stoppa något gott i munnen när man njuter av filmen, säger Stefan Malmén, försäljningsdirektör på SF Bio. I takt med att besöken ökar ser vi också en ökning bland de olika kundgrupperna och en efterfrågan på ett bredare sortiment. Ofta söker man lite nyttigare och ”vuxnare” godis, och där vet vi att Renée Voltaires uppskattade och välsmakande produkter kommer att passa många.

På SF Bio gjordes 12 miljoner besök under 2012 vilket är en ökning med 11 % från föregående år.

- Vi är naturligtvis glada över att få tillhöra SF Bios sortiment, och vi kommer att erbjuda produkter som väl är anpassade till både en vuxen publik och till de minsta besökarna på t ex Knattebio, säger Renée Voltaire, grundare och VD för företaget som fått hennes namn. Vi har lyckats kombinera både gott och nyttigt vilket ju säkert kommer att passa biopubliken alldeles förträffligt – både som ett komplement till de populära popcornen och som alternativ om man är sugen på choklad eller något sött.

Renée Voltaire strävar efter att vara en glad rebell som bidrar till att utveckla en mer hälsosam matkultur. Genom innovativa produkter och koncept ges allt fler möjlighet till en godare, nyttigare, enklare och roligare matupplevelse.

Renée Voltaire finns i dagligvaruhandeln som t.ex. ICA, Coop, Willys och Hemköp, men också på teatrar, livsstilsbutiker, hälsokostbutiker samt på internet. Produkterna säljs även i Norge, Finland och Danmark.

2011 och 2012 utnämndes Renée Voltaire till Gasellföretag av Dagens Industri.

För mer information, vänligen kontakta

Stefan Malmén, försäljningsdirektör på SF Bio, telefon 08-680 35 00 eller stefan.malmen@sfbio.se

eller

Mia Lilja, marknadsansvarig Renée Voltaire AB, telefon 08-717 40 40 eller mia.lilja@reneevoltaire.se

SF Bio är Nordens ledande biografföretag och ingår i Bonnier AB. SF Bio driver biografer på 22 orter i Sverige och på 9 orter i Norge med sammanlagt 38 000 fåtöljer i 294 salonger.  På SF Bio i Sverige görs närmare 12 miljoner biobesök per år och vi sysselsätter ca 1 200 personer. Omsättningen på årsbasis är 1 500 MSEK.  Sedan 1980 har SF Bio i Sverige byggt 29 nya biografer med 243 salonger och 29 455 fåtöljer.

Ytterligare information fås av SF Bios informationschef thomas.runfors@sfbio.se eller telefon 08-680 35 00.