Rammstein tar över vita duken hos SF Bio

Rammstein tar över vita duken hos SF Bio

Rammstein är i en klass för sig när det gäller att ta livekonserter till nya nivåer och med hjälp av hyllade producenten Jonas Åkerlund bjuds nu fansen på en spektakulär konsertfilm när RAMMSTEIN:PARIS har premiär hos SF Bio den 23 mars.

I mars 2012 förevigade den hyllade producenten Jonas Åkerlund två slutsålda Rammstein-konserter på arena Bercy i Paris:

- Vi filmade två kvällar på Bercy-arenan i Paris och använde 30 kameror för att fånga 60 vinklar. Dessutom filmade vi genrep för att få närbilder. Detta gav mig extremt mycket material som jag sedan har redigerat med samma precision som jag klipper en 3 till 4 minuter lång musikvideo. Även med hjälp av redigerare tog det över ett år att bli klar. Men nu när jag ser slutresultatet har vi verkligen fångat vad Rammstein och deras liveshower står för, berättar Jonas Åkerlund.

21 år efter att Rammstein bildades består bandet fortfarande av ursprungsmedlemmarna och de fortsätter att vara i en klass för sig när det gäller att ta konserter till en ny nivå. Det bjuds alltid på en kavalkad av eld och explosioner och med hjälp av Jonas Åkerlunds handpåläggning blir även konsertfilmen Rammstein:Paris en extraordinär upplevelse. Konsertfilmen blir också en hyllning till bandet.

Rammstein:Paris har premiär på SF Bios biografer över hela landet torsdagen den 23 mars. Efter hårt tryck på biljetterna har man valt att lägga till visningar den 28 och 30 mars.

För mer information, kontakta:
Emma Sjöblom, Programavdelningen SF Bio: emma.sjoblom@sfbio.se, 08-680 36 56
Caroline Hellström, Pr-ansvarig SF Bio: caroline.hellstrom@sfbio.se, 08-680 37 37

SF Bio AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 12 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Nordic Cinema Group som ägs av Bridgepoint och Bonnier AB.