Nya IMAX salongen Filmstaden Luxe Uppsala

Påminnelse Pressinbjudan: Välkommen till en helt ny bioupplevelse! Filmstaden Luxe Uppsala slår upp portarna med en världspremiär.

Mitt i den svenska högsommaren har vi glädjen att hälsa dig välkommen till en pressfrukost med pressvisning av filmen Deadpool & Wolverine när Sveriges modernaste biograf, Filmstaden Luxe i Uppsala slår upp portarna den 23 juli. Pressvisningen kräver anmälan med namn senast den 15 juli (detta gäller inte för pressfrukosten).

Här erbjuds besökarna en överlägsen bioupplevelse med premiumformaten IMAX och iSense, bekväma inställbara recliner-fåtöljer i alla salonger samt bar och restaurang med möjlighet till servering i salongerna.

Hela dagen pågår festligheter och flera filmer visas i de 13 nya salongerna. Vid midnatt är det världspremiär på Marvel Walt Disneys nya superfilm Deadpool & Wolverine.

Välkommen anmäla intresse att delta:

• · 09.15 tisdag 23 juli pressfrukost på 6:e våningen
  • · 09.55 Pressvisning av Deadpool & Wolverine i IMAX salongen. Anmäl intresse senast den 15 juli med namn på journalist som vill delta. Embargo gäller och endast anmälda journalister får närvara.

Pressfrukost

Var: Filmstaden Luxe Uppsala

Adress: Dragarbrunnsgatan 22, Uppsala

Tid: Klockan 09.15